רשת חנויות בגדי נשים מיס לגוט בצעד נבון מחליפה את התאורה הקיימת בחנויות כיום לתאורת לד. לרשת מעל 20 חנויות בכל רחבי הארץ והיא מציעה בגדי נשים. כיום ישנם מספר סוגים של נורות וגופי תאורה שקיימים ומותקנים בחנויות.

לרשת מעל 20 חנויות בכל רחבי הארץ והיא מציעה בגדי נשים. כיום ישנם מספר סוגים של נורות וגופי תאורה שקיימים ומותקנים בחנויות.
ניתן למצוא בין היתר: שקועי תקרה מטל הלייד של 100W, שקועי תקרה PL של 2X26W , נורות QR, ספוטים הלוגן, נעיצה הלוגן, נורות ליבון הברגה, ספוטים מטל הלייד, פרוז'קטורים ועוד.
כל סוגי התאורות הללו ניתנות להחלפה באמצעות תאורת לד מכל הסוגים.
ראשונים הוחלפו נורות ה PAR שהן נורות הברגה בצורת ספוט שעוצמתן 70W הלוגן, בנורות לד PAR30 בעוצמה של 12W, גוון התאורה התחליפי בלד להלוגן הוא 2600-2800K.
כמו כן גם זווית ההארה מותאמת לפי הגובה. מבחינה חשמלית אין צורך לבצע שינוי כלשהוא, החיבור הוא אותו חיבור הנקרא E27 וגם פועל על אותו מתח של 230V.
בעקבות ההחלפה יכולים להיות מרוצים מחיסכון של 83% מצריכת החשמל עבור ספוטים אלה שנפוצים בחנויות.

נורה נוספת היא נורת ה QR שמגיעה בהלוגן עד עוצמה של 75W, גם כאן נשתמש בנורה דומה מאוד, בנורת QR לד של 12W. נורה הנקראת AR111. את נורת ה QR נוכל להחליף בשתי דרכים.
במידה ויש שנאי מכאני ל 12V ניתן לקבל את נורת ה QR ב 12V אך ניתן גם לבטל את השנאי ולחבר ישירות מתח של 230V, כעת לגבי השאלה מה עדיף 12V או 230V בלדים?
אם מסתכלים מבחינה ביטחונית כמו במקרה של שימוש תאורת חוץ מומלץ לעבוד במתח נמוך, אך מכיוון שהלד בכל מקרה מצריך דרייבר עדיף לקצת את מספר התחנות שבדרך כך שמקרים אחרים אין ספק שיהיה עדיף 230V.
לגבי זווית ההארה גם היא מותאמת לפי גובה הנורה ותפקודה. גם כאן החיסכון יהיה משמעותי ויעמוד על 84%.

בנוסף לנורות ישנם גם גופי תאורה, וגם להם ניתן למצוא תחליף בתאורת לד, תחליף ל PL 2X26W במידה של 8" יוחלף בשקוע תקרה לד של 18-20W. גוף זה מגיע עם דרייבר חיצוני שמחברים אותו ישירות ל 230V כך שאין צורך במשנקי ה PL.
מתקבל תחליף יפה, בנורות אלה עולה שאלת החיסכון, הרבה יגידו שחיסכון של 35% לא מצדיק, והם צודקים, אך יש לציין, נצילות המשנקים של נורות ה PL נמוכה מאוד ולכן צורכת בין 20-30% יותר, זאת אומרת שבמקום צריכה של 52W הצריכה בפועל היא 65W ולכן החיסכון יהיה 73% שזה בהחלט מצדיק! נתון זה נכון גם לגבי נורות הפלורסנט T8.

נעשה ניסיון להחלפת שקועי התקרה מטל הלייד, הם יוחלפו שקוע תקרה לד 50W , מטל הלייד משמש בעיקר לעוצמות גבוהות, הנצילות שלו טובה אך מחירו יחסית יקר וגם אורך חייו לא ארוך במיוחד, ולכן מכיוון שמדובר בהספקים גבוהים, משמע החיסכון משמעותי יותר ולכן גם חיסכון של 50% יהיה משתלם במקרה זה.

בכך יוכלו לחסוך ברשת חשבונות גדולים על החשמל ולהינות מתאורה ירוקה וארוכת חיים.