אחד היתרונות הגדולים שיש לתאורת לד הוא האפשרות לבחירת גוון צבע התאורה. מכיוון שלד LED הוא רכיב אלקטרוני ומיוצר על ידי תהליך כימי, יש אפשרות ליצרנים להגיע לכל גוון שניתן.

אחד היתרונות הגדולים שיש לתאורת לד הוא האפשרות לבחירת גוון צבע התאורה. מכיוון שלד LED הוא רכיב אלקטרוני ומיוצר על ידי תהליך כימי, יש אפשרות ליצרנים להגיע לכל גוון שניתן.
יצרני הלדים אמנם מגדירים את הצבעים בעצמם אך קשה למצוא אחידות באור בין החברות השונות.
אם כבר יצא לכם להתנסות בתאורת לד, אפ זה בצורת ספוט לד, פרוז'קטור לד, פסי לד או כל מוצר אחר בלד LED ולא קניתם הכל באותו מקום, וודאי שמתם לב שהגוון הוא שונה מבין נורה לנורה.

בלומינה לד, אנו דואגים שמקרים כאלה לא יקרו, אנו עובדים תמיד עם אותו יצרן לדים LED, שזו חברה טיוואנית, ובכך אנו יכולים לשמור על אותו גוון תמיד. ננסה במאמר זה לפרט על גווני התאורה השונים, נתחיל כמובן מהצבע הלבן.
בלבן קיימים גוונים שונים ומרובים, הסיבה לכך שצבע לבן בעצם בנוי מספקטרום של צבעים, זאת אומרת שלבן הוא לא בצע טבעי, כמו כחול או אדום, לבן מורכב מכמה צבעים ביחד שביחד נותנים לנו את הגוון הלבן (בטח שמתם לב לפעמים שאם הלד הוא בצבע לבן קר לפעמים ניתן לראות גוון כחלחל, זאת מכיוון שבספקטרום שלו כחול קיים יותר). ולכן את הלבן אנו לא מודדים כאורך גל כמו הצבעים הטבעיים אלו אנו מודדים אותו ביחידות קלווין, הם מראות את טמפרטורת הצבע.

נעבור על טמפרטורות הקלווינים הפופולריות:

1700K – צבע הלהבה, גוון אדמדם של אש
1850K – צבע נר, גם כן גוון אדמדם בדומה לנר, יש גם כאלה שיקראו לכך אור זריחה או שקיעה.
2700-3300K – גווני צבעי ההלוגן ונורות הליבון, נקרא לבן חם, שגם בלבן חם יש מספר גוונים, ככל שהמספק נמוך יותר ( קרוב ל 2700K ) הוא יראה יותר חם, יותר אדמדם
3200K – גוון אור שמתמשים בו לתאורת צילום
4200K – נקרא לבן טבעי, כמו כן נקרא גם אור ירח, מכיוון שאם נסתכל על הירח, הוא מואר על ידי השמש, אבל הוא לא אדמדם כמוהה, ולכן נוצר צבע שהוא ביניים, צבע זה פופולרי מאוד בתאורת לד.
5000-6000K – נקרא אור יום, כפי שנורות הפלורסנט הלבנות , או בדומה לאור ברק שהוא לבן.
6500K ואילך – אור זה כבר נקרא cool white, זה אור לבן בוהק מאוד עד גבול הכחול, ככל שהקלווין יעלה, הגוון יהיה כחלחל יותר, בדרך כלל משתמשים לתאורה לאקווריום ולתאורה לגידול אלמוגים במים.

ניתן לראות מזאת כי האפשרויות הן גדולות שזה יכול להיות ייתרון אך גם חיסרון, מפני שיש יותר מידי גוונים קשה לדעת מה מתאים עבורך, לכן אנו בלומינה לד נוכל להתאים לך את הפיתרון ולתת ייעוץ מלא ובחינם.